موسیقی ایده آل : جدول اجراهای صحنه ای و بخش پژوهش دومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی، همزمان با آغاز فروش بلیت اجراها اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی دومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی، این جشنواره از ۱۷ آذرماه ۱۳۹۶ در تالار رودکی آغاز به کار می‌کند و به دنبال آن هنرمندان در بخش‌های مختلف تا ۲۴ آذرماه براساس جدول اعلام شده به اجرا می‌پردازند.

این جشنواره در قالب پنج شاخه تک‌نوازی، دونوازی، سه‌نوازی، ساز و آواز و گروه نوازی برگزار می شود.
براساس این گزارش در دومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی، مقوله پژوهش به‌عنوان موضوعی بنیادی موردتوجه قرار گرفته است. این بخش، عمدتا بر پژوهش‌های دانشگاهی متمرکز است و برآن است که بستری فراهم آورد تا برخی از این تحقیقات فرصت ارائه در خارج از محیط‌های آکادمیک نیز پیدا کنند.
استاد داریوش طلایی، رضا پرویززاده، بابک خضرائی و مریم قرسو (دبیر اجرایی) اعضای گروه پژوهش این دوره از جشنواره‌اند و نشست‌های پژوهشی در سه روز برگزار می‌شود. هر نشست شامل بخش رقابتی و نیز سخنرانی و میزگرد است. در روز اول (شنبه ۱۸ آذرماه) فریده رضایی و سپنتا حامدی‌نژاد و امید انارکی به ارائه مطالب خود با محوریت مهدی‌قلی هدایت خواهند پرداخت و در بخش دوم استاد داریوش طلایی سخنرانی خواهد داشت. بخش رقابتی در روز دوم (دوشنبه ۲۰ آذرماه) پویا نکویی درباره مکتب اصفهان و مجید سعیدی و سجاد تذهیبی نیز مطالبی با محوریت تجزیه و تحلیل موسیقی کلاسیک ایرانی (مبتنی بر ردیف دستگاهی) ارائه خواهند کرد. در بخش دوم نیز نشستی با موضوع «وضعیت کنونی آواز ایران» با حضور خانم معصومه مهرعلی، و آقایان مظفر شفیعی و مهدی امامی برگزار می‌شود که ریاست این پانل با استاد داریوش طلایی است. محور بخش اول نشست روز سوم (چهارشنبه ۲۲ آذرماه) نیز تجزیه و تحلیل موسیقی کلاسیک ایرانی است که احمد ایروانی، محمد انشایی و مهرداد میرزایی مطالب خود را ارائه خواهند کرد. بخش دوم نیز به سخنرانی استاد مجید کیانی اختصاص دارد.

گفتنی است فروش اینترنتی بلیت اجراهای حاضر در دومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی از امروز سه شنبه ۷ آذر ماه از ساعت ۱۴ آغاز شده و علاقه مندان می توانند از طریق سایت www.tiwall.com بلیت های مورد نظر خود را تهیه کنند.

دومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی با حمایت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همراهی خانه موسیقی ایران، انجمن موسیقی ایران، موسسه فرهنگی ساز آواز و بنیاد فرهنگی هنری رودکی از ۱۷ تا ۲۴ آذرماه سال جاری در تالار رودکی برگزار خواهد شد.

 

Jadval-2th iranian musical festival-01

Leave a Reply

Your email address will not be published.