موسیقی ایده آل : گروه پلاریس این بار با پنج خواننده به زبانهای مختلف در ۹ شهریور سال جاری در تالار وحدت روی صحنه رفت.

پنج شنبه ۹ شهریور ماه سال ۱۳۹۶ تالار وحدت میزبان گروه پلاریس بود، این گروه موسیقی بانوان سابقه اجراهای موفقیت آمیز بسیاری با سرپرستی بهار ایلچی را در کارنامه هنری خود دارد.

در ابتدا اعضای ارکستر با تشویق های بی امان مردم روی صحنه آمدند و بهار ایلچی سرپرست گروه در سخنانی ضمن خوشامدگویی به حاضرین ایراد کرد: امیدوارم لحظات خوبی را درکنار همدیگر داشته باشیم و ما بتوانیم یک روز خاطره انگیز برایتان بسازیم.

در ادامه نگین رشیدی خواننده فارسی گروه روی صحنه حاضر شد و خطاب به هوادارانشان گفت: خیر مقدم عرض میکنم خدمت شما عزیزانی که با حضور در اینجا از ما حمایت می کنید، برای شما خواندن برای من یک افتخار بزرگ است.

سپس مینا دریس خواننده عربی و محلی روی صحنه حاضر شد و با خواندن یک قطعه “آذری” شور و هیجان زیادی را به سالن تزریق کرد، در ادامه کیانا کرمانیان خواننده زبان انگلیسی و فرانسه روی صحنه آمد.

مهشید مولائی خواننده زبان هندی قبل از شروع کردن اجرای خود بیان کرد: گروه ما با توجه به محدودیت هایی که دارد نمیتواند آلبومی وارد بازار موسیقی کند، در حالی که بهترین لحظه برای یک خواننده این است که مردم در حین اجرا با او همراهی کنند، اما متاسفانه گروه ما از این شانس محروم است بنابراین از شما خواهش میکنم هر جایی از آهنگ را که بلد بودید با ما همراهی کنید.

پس از اجرای نگین رشیدی خواننده زبان فارسی و ماری روت باتوا خواننده فرانسوی و انگلیسی بهار ایلچی پشت میکروفن قرار گرفت و گفت: باعث افتخار ما است که بانوان سرزمینمان از ما حمایت میکنند و این حمایت شما است که باعث شده ما اکنون روی صحنه باشیم و برای شما اجرا کنیم.
ما با وجود تمام محدودیت هایی که داریم همچنان کار میکنیم و تمام تلاشمان ایت است که پرجم بانوان ایران را بالا ببریم.

ما از داشتن هرگونه تبلیغات به جزء فضای مجازی محروم هستیم، تمام تبلیغات ما شما بانوان هستید. اطفا به گوش تمام بانوان کشور برسانید که ما هستیم و با حضورشان از ما حمایت کنند.

پس از سخنان بهار ایلچی مهشید مولائی خواننده زبان هندی روی صحنه قرار گرفت و یکی از احساسی ترین قطعات هندی را در حالی که ترجمه آن روی مانیتور نمایش داده میشد اجرا کرد.

پس از اجراهای مینا دریس خواننده زبان عربی و محلی، ماری روت باتوا خواننده زبان انگلیسی و فرانسه بهار ایلچی به تشکر از تمام کسانی که باعث شده بودند تا این گروه امروز روی صحنه قرار بگیرد پرداخت و گفت: ابتدا از مادر و پدرم تشکر میکنم که هر لحظه من را در این راه حمایت کردند، علی افشار تهیه کننده گروه که تحت هر شرایطی حمایتشان را از ما دریغ نکردند، تینا کریمی، مینا پریزاد خشایار نصیر سازنده تیزرها و ویدئوها و همچنین پوریا پیرزاد رهبر ارکستر و تنظیم کننده قطعاتی که از ما میشنوید. امروز در سالن ستارگان زیادی حضور دارند که در ادامه به معرفی آنها خواهم پرداخت.

در ادامه بهار ایلچی قطعه احساسی “آلبوم” را در حالی که آلبومی از عکسهای گروه ستاره قطبی در مانیتور نمایش داده میشد اجرا کرد.

پس از اتمام اجرای این قطعه با خاموش شدن چراغهای سالن تیزری پخش شد که در آن تمام اعضای گروه ضمن اظهار نظر درباره بهار ایلچی با سوپرایز کردن او تولدش را تبریک گفتند.

بهار ایلچی با گفتن جمله (به امید روزی که صدای بانوان ایرانی در جهان شنیده شود) شمع های تولدش را فوت کرد.

وی در ادامه افزود: ما به تازگی آموزشگاه موسیقی پلاریس را جهت آموزش تخصصی موسیقی به خانم ها و کودکان، افتتاح کردیم. باعث مباهات ما است که در این کلاس ها شرکت کنید.

سرپرست گروه ستاره های قطبی در ادامه گفت: ما به دلیل داشتن محدودیت نمی توانیم از کنسرتمان عکس و فیلم داشته باشیم به همین دلیل افرادی بیرون از سالن هستند که ار شما درمورد اجرا امروز میپرسند، در صورت تمایل حتما در این نظر سنجی شرکت کنید چون این تنها راه برای ما است که در آینده بگوییم ۹ شهریور سال ۱۳۹۶ در تالار وحدت اجرا داشتیم.

بهار ایلچی در ادامه به معرفی مهمانان در سالن پرداخت و گفت: امروز در سالن زنانی وجود دارند که از جمله زنان موفق در کشور ما هستند مانند رویا تیموریان، رویا نونهالی، مرجانه گلچین، مریم امیرجلالی، لیلا بلوکات و سمیرا پیرزاد نوازنده ویلون که هر کدام در تمام حوزه های هنری بی مانند هستند.

مینا دریس، ماری روت باتوا، نگین رشیدی با خواندن قطعات فارسی، انگلیسی، کردی و لری این کنسرت را به پایان رساندند.

شایان ذکر است، گروه ستاره قطبی (پلاریس) به سرپرستی بهار ایلچی فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۸۹ با مجموعه ای از متخصصان و اساتید دانشگاه و آموزشگاه ها با هدف پرکردن خلاء گروه پاپ بانوان و همچنین پاسخگویی به نیازهای موسیقایی مخاطبان با فرهنگهای مختلف در ایران آغاز کرد و تاکنون چند اجرای موفق در تالار وحدت و فرهنگسرای نیاوران و… برگزار کرده و دوجایزه از جشنواره موسیقی فجر را از آن خود کرده است.

ستاره قطبی (پلاریس) مجموعه‌ای از آهنگ‌ها و نغمه‌ها و قطعات را به زبان ها و لهجه‌های متنوع که بر گرفته از شهرهای مختلف ایران و ۵ قاره دنیاست را به اجرامی‌گذارد و در این راستا از هنرنمائی ۵ خواننده توانمند و ۱۱ نوازنده با تحصیلات عالی و آکادمیک در زمینه موسیقی بهره می‌برد.

 

انتهای خبر / 

Leave a Reply

Your email address will not be published.