موسیقی ایده آل :  نوازندگان زیادی بروی صحنه در کنسرت ها و برنامه ها میبینیم اما کمتر شاهد انتشار یک قطعه ی بی کلام یا یک اتفاق متفاوت از نوازندگان هستیم. شاید دلیل آن کمبود وقت نوازنده ها است . اینبار سه نوازنده ی خوب کشور ، یاشار خسروی (ساکسوفون)، امیر میلاد نیکزاد(کیبورد) ، الیار خسروی (درامز) و رافائل وینتون (ترومپت) با ساز های مختلف تصمیم به ساخت یک کار متفاوت (turkish funk) بی کلام گرفتند.یاشار خسروی در این مورد می گوید :
این کار حدودا دوماه پیش ساخته شد و از آنجایی که موسیقی حرفه ای ترکیه تاثیر بروی من گذاشته بود و ریتم (funk) را دوست دارم  ، شاید بشود به این کار turkish funk گفت.
سعی کردیم به همراه «امیر میلاد نیکزاد» و «الیار خسروی»این کار بی کلام  باکیفیت و از لحاظ ضبط ، میکس ، مسترینگ و نوازندگی در حد جهانی باشد. بنظرم جایگاه این دو نوازنده بسیار جلو تر از جایگاه فعلی موسیقی ایران است. افتخار میکنم که با این دو نوازنده کار میکنم و هر دوی آن ها برادر من هستند.
اگر بخواهم در مورد مراحل ضبط این کار صحبت کنم باید بگویم بیشتر مراحل در ترکیه انجام شده است. بهترین نوازندگانو صدابرداران استانبول استقبال خوبی کردند و پیشنهاد کار های بیشتر و ادامه ی این همکاری را خواستار بودند. این کار بدون هیچ حمایتی ساخته شد ، بسیار پر هزینه بود و همینطور زمان زیادی صرف تکمیل آن کردیم.
ضبط ساز های درامز و ساز های زهی در بهترین استودیو های شهر استانبول گرفته شد. از مراحل صبط کار با موبایل ودوربین های خودمان فیلمبرداری میکردیم و پس از اتمام آن «آرمین معصوم آبادی» آن را ویرایش کرد و درنهایت تبدیل به یک ویدیو شد.
بیشتر قسمت های موزیک ویدئو بصورت زنده فیلمبرداری شده است ، یعنی همان صدایی است که در فایل صوتی آن شنیده می شود. پلی بک نیست و کاملا زنده است.
عوامل این کار آهنگسازی و ساکسوفون این کار برعهده ی خودم (یاشار خسروی) ، تنظیم و میکس و مسترینگ امیر میلاد نیکزاد ، الیار خسروی (درامز) ، رافایل تاتنسیان (ترومپت) ، گروه زهی استانبول و به سرپرستی «حوسیین کمانجی» بوده است.
در مورد کاور این کارهم باید بگویم تصویر آن از«حمیدرضا امینی» و طراح آن برعهده ی «آرمین معصوم آبادی» می باشد. در نهایت با تشکر از استودیو افق (رضا پوررضوی و امیر جزایری).

دریافت قطعه ی Istanbul 

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

Leave a Reply

Your email address will not be published.