موسیقی ایده آل : آلبوم «در رگ تاک» همنوازی سیامک جهانگیری (نی) و نبیل‌یوسف شریداوی (سازهای کوبه‌ای) از سوی نشر نوفه روانه‌ی بازار نشر موسیقی شد.

به گزارش ایده آل ، سیامک جهانگیری در مورد این همنوازی توضیح داد: در این اثر سعی شده است قطعاتِ ریتمیک در قالب دورها و ریتم‌های متنوع اجرا شوند. اگرچه اجرای فرمِ آوازی در ساز نی، به دلیل خصلت‌های صوتی‌اش متداول‌تر است، اما در این مجموعه همواره ارائه‌ی فضاهای پُرتحرک و متنوعِ ریتمیک مدّ نظر بوده است، که این امر در کنار سازهای کوبه‌ای با نوازندگی درخشان دوست نازنینم نبیل‌یوسف شریداوی میسر و اجرا شده است.

جهانگیری همچنین در مورد اجرای این آلبوم اضافه کرد: این اثر در دو دیدار و به‌صورت کاملاً بداهه اجرا و ضبط شده است.

برخی از قطعات این آلبوم عبارتند از: «روان»، «از پی»، «کُردانه»، «در حلقه»، «چرخان»، «سرخوش»، «بدرقه»، و «بی‌واژه».

سیامک جهانگیری، نوازنده‌ی نی، آهنگساز و مدرس دانشگاه، نزد عبدالنقی افشارنیا فراگیری این ساز را آغاز کرد و پس از ورود به دانشکده‌ی هنرهای زیبا دانشگاه تهران نوازندگی نی را نزد محمدعلی کیانی‌نژاد دنبال کرد. این هنرمند در زمینه تألیف کتاب و سی‌دی برای آموزش ساز نی فعالیت‌های زیادی کرده است. آلبوم‌هایی چون «می‌رسد باران»، «ترنمی برای صبح»، «۲۴ چهارمضراب از ابوالحسن صبا»، «بدرقه‌ی ماه» و اجرای «ردیف استاد عبدالله دوامی» گوشه‌ای از فعالیت‌های سیامک جهانگیری در زمینه‌ی موسیقی هستند.

نبیل‌یوسف شریداوی نزد نیما مالکی‌زاده در سال ۱۳۷۸ فراگیری موسیقی را آغاز کرد. در ابتدا در گروه «پایکوبی» به سرپرستی نیما مالکی‌زاده و بعدها در گروه‌هایی چون «فراق»، «کهن»، «شورانگیز» و… به فعالیت در زمینه‌ی موسیقی پرداخت. او همچنین در جشنواره‌های مختلفی شرکت کرده و مقام کسب کرده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published.