موسیقی ایده آل : گروه رستاک طبق روال گذشته که در فصل بهار آلبوم منتشر می‌کند، روز گذشته (دوشنبه ۲۸ خرداد) از پنجمین آلبومش در خانه فرهنگ و هنر مانا رونمایی کرد. این آلبوم که نام آن هم «بهار» است، شامل هفت قطعه بختیاری، بندری، آذری، گیلکی، کردی و دو قطعه فارسی است که برای اولین‌بار است گروه قطعات فولکوریک فارسی را اجرا می‌کند.

گروه رستاک که در پنجمین آلبوم به سراغ قطعات فولوکور به زبان فارسی رفته، دو قطعه «شکوفه می رقصد از باد بهاری» که تصنیفی از عطالله خرم با ترانه‌ای از پرویز وکیلی است و همچنین «گل پونه نعنا پونه» از ساخته‌های سید جواد بدیع‌زده را خوانده‌اند که قطعه اول با صدای یاور احمدی‌فر و قطعه دوم با صدای اکبر اسماعیلی‌پور اجرا شده است. باقی قطعات را طبق روال، خواننده‌های گروه یعنی برادران مردای خوانده‌اند.

نام سیامک سپهری همچنان به عنوان سرپرست گروه ذکر شده است اما عکسش در میان اعضای گروه روی کاور آلبوم مشاهده نمی‌شود. موضوع دیگر این‌که مجید پوستی که قبلاً هم با رستاک همکاری می‌کرده و در این سال‌ها خارج از گروه فعالیتش را در حوزه موسیقی فیلم ادامه می‌داد، حالا دوباره به گروه برگشته و به عنوان خواننده، آهنگساز و نوازنده همکاری داشته است.

اساتیدی که در این آلبوم صوتی-تصویری همکاری کرده‌اند عبارتند از عاشیق ایمران حیدری از آذربایجان، ناصر وحدتی از گیلان، کوروش اسدپور از قوم بختیاری و آروین زنده دل از کردستان بوده‌اند.

آنها در مراسم رونمایی قطعات «گل پونه نعنا پونه» با صدای اکبر اسماعیلی‌پور و قطعه کردی «بهار» با صدای فرزاد مرادی را اجرا کردند. محمود دولت آبادی، رویا تیموریان، امیر شهاب رضویان، بیژن بیژنی، حسن فتحی، امیرحسین مدرس و ستاره اسکندری از جمله مهمانان حاضر در این مراسم بودند.

آلبوم «بهار» که به همت شرکت «هنر اول» به مدیریت مجید محسنی منتشر شده را می‌توانید از فروشگاه‌های فرهنگی تهیه کنید.

تصاویری از این مراسم را از نگاه دوربین « سارا ضرابی » مشاهده می نمایید.

گزارش متنی : موسیقی ما

انتهای خبر / 

Leave a Reply

Your email address will not be published.