موسیقی ایده آل : کنسرت گروه موسیقی «مهراوه» به سرپرستی شهرام رضایی و آهنگسازی و تنظیم امین حیدری هفته پایانی مرداد ماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می شود.
کنسرت گروه «مهراوه» با رپرتواری از موسیقی سنتی و فولکلور کردی، به خوانندگی علیرضا وکیلی منش و رضا نظری و همخوانی سحر زیبایی ساعت ۲۱ روز ۲۷ مرداد ماه در تالار اندیشه حوزه هنری در دو بخش به اجرا در می‌آید.

بخش موسیقی فارسی این کنسرت، مشتمل بر قطعاتی تحت عنوان «خنده مهتاب» با شعری از شفیعی کدکنی، «بخت خندان» و «هوای دل» بر سروده مولاناست که این قطعات به آهنگسازی و تنظیم امین حیدری ساخته و پرداخته شده که خوانندگی آنها را علیرضا وکیلی منش بر عهده دارد. در بخش کردی که به خوانندگی رضا نظری اجرا می شود قطعات «قصه عشق»، «کوله نجه»، «به شان به شان»، «له مال هاته ده ر»، «شیته گیان» و «مه قام» به تنظیم حیدری به مخاطبان ارائه خواهد شد.

امین حیدری آهنگساز و تنظیم کننده قطعات،با نگاه مختصری به جزئیات کنسرت عنوان کرد: حال و هوای غالب این قطعات، با نگرش و رویکردی تازه بر بافت هارمونیک موسیقی ایرانی و رنگ آمیزی متفاوت صدادهی ارکستر خلق شده است. همچنین تقویت بخشِ «باس» در ارکستر که همیشه جای خالی اش در موسیقی ایرانی احساس می شود و رنگ آمیزی ویژه در همخوانی و ساز نیز از جمله رویکردهای اتخاذ شده در این اجرا می باشد که امیدوارم ماحصل آن بازتاب مثبتی در میان مخاطبان به همراه داشته باشد.

حسن مکانیکی نوازنده نی، حمید قنبری نوازنده تمبک، مریم خدابخش نوازنده عود و همخوان، امین حیدری نوازنده عود، آهنگساز و تنظیم کننده، میثم ملکی نوازنده تار، کاوان کریمی نوازنده سنتور، سحر زیبایی و همخوان، شهرام رضایی نوازنده دف و پرکاشن، سیاوش ولی پور نوازنده کمانچه آلتو، مهرداد مسعودی فرید نوازنده کمانچه، حامد پیرا نوازنده بالابان، سرنا و میترا زلفی نوازنده قیچک باس و همخوان گروه اجرایی کنسرت را تشکیل می دهند.

2538581

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

Leave a Reply

Your email address will not be published.