موسیقی ایده آل :  این برنامه که با اجرای علیرضا پورامید همراه بود، با پخش فیلمی از نادر گلچین آغاز شد که او در این فیلم گفته بود من هیچگاه معلمی نداشته‌ام تا موسیقی را سینه به سینه از او یاد بگیرم، اما از هر آنچه خوشم می‌آمد بهره‌برداری می‌کردم. بارها شده بود که از مدرسه فرار می‌کردم به قهوه‌خانه می‌رفتم تا صدای موسیقی را از رادیوی قهوه‌خانه بشنوم.

سنتورنوازی فضل‌الله توکل در فضای بداهه بخش دیگری از این برنامه بود که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

سپس حمیدرضا نوربخش پشت تریبون قرار گرفت و در سخنانی گفت: دارا بودن ویژگی‌های ذاتی، یکی از شروط‌ مهم برای آوازخوانی است. چیزی که از طریق تجربه و آموزش به دست نمی‌آید.

مدیرعامل خانه موسیقی ادامه داد: استاد گلچین با شیوه‌ی آوازی‌اش ثابت کرده است که می‌تواند بدون آموزش دیدن یک آوازخوان تمام‌عیار باشد. نادر گلچین به زیبایی‌های صدای خود مسلط است.

او با اشاره به حضور میکروفن در رادیو که خیلی از خوانندگان مرهون آن هستند گفت: میکروفن امکانات جدیدی در اختیار خواننده قرار می‌دهد و در آن زمان این فضا را به خواننده می‌داد تا همه توانایی آوازی خود را به نمایش بگذارد.

نوربخش در بخش پایانی سخنانش به ویژگی‌های اخلاقی نادر گلچین اشاره کرد و گفت: او شعور و فرهنگ والایی دارد و هیچ‌گاه اثری که دور از شأن باشد را منتشر نکرد.

در مراسمی که شامگاه هشتم اردیبهشت‌ماه در تالار وحدت برگزار شده بود گروه موسیقی کیوان ساکت روی صحنه آمد و بهنام ابوالقاسم (پیانو)، فاضل جمشیدی (آواز) و محمد رفیعی (تنبک) او را همراهی کردند.

گروه موسیقی بردیا صدرنوری نیز تصانیفی از عماد رام را در این مراسم اجرا کردند. در بخش پایانی مراسم نادر گلچین روی صحنه آمد و با اهدای هدایایی از او تجلیل شد. عبدالوهاب شهیدی، مرجانه گلچین، محمدعلی بهمنی و… در این مراسم حضور داشتند.

تصاویری از این برنامه را از نگاه دوربین « روژیا هوشنگ » مشاهده می نمایید.

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

Leave a Reply

Your email address will not be published.