موسیقی ایده آل-زهره ابوالقاسم: همین که تب و تاب فوتبال و آغاز دور مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ آغاز شد هنرمندان ایرانی هم به رسم گذشته بر آن شدند تا با انتشار آثار فوتبالی یوزپلنگ های ایرانی را پر انرژی تر از قبل رهسپار بازی در جام ۲۰۱۸ کنند در این میان امسال هنرمندان بسیاری برای فوتبالیست ها گل کاشتند که شاید از برخی از این هنرمندان توقع پخش موزیک جام جهانی انتظار نمی رفت!

همانطور که همه می دانیم و از مدت ها قبل در رسانه ها حواشی انتخاب سرود رسمی تیم ملی را شنیدیم از تکذیب محسن چاووشی گرفته تا کناره گیره علیرضا قربانی از خواندن برای سرود تیم ملی!  بالاخره سرود رسمی تیم ملی با نام (یازده ستاره) منتشر شد! ترانه این اثر از احسان افشاری و تنظیم هم از بابک زرین است خواننده این سرود هم سالار عقیلی! این سرود بعد از این که منتشر شد حواشی خیلی زیادی داشت از انتخاب ترانه تا صحبت های سالار عقیلی که گفته بود:  این اثر تماما ایرانی نیست و به سبب اجرای آن در جام جهانی سعی کردیم که اثر جهانی باشد. با توجه به سازها و فضای هایی که در ارکستر ملی وجود دارد، صرفا کار ایرانی نمی سازیم.! اما این موزیک پر هزینه به اندازه ای که باید دیده نشد و موسیقی های دیگه بیشتر مورد توجه مردم قرار گرفت از جمله موزیک (اومدیم روسیه)

محمد بحرانی صدا پیشه جناب خان به همراه امیر سلطان احمدی و خود جناب خان برای دومین بار برای جام جهانی خواندند! محمد بحرانی و امیر سلطان احمدی برای دور قبلی مسابقات جام جهانی هم موزیک ویدئو منتشر کرده بودند و این بار با همراهی جناب خان دوباره گل کاشتند! این موزیک ویدئو که که مورد استقبال فراروان مردم قرار گرفت با همراهی مردم و در شهر بوشهر ساخته شد و پس از پخش آن در برنامه خندوانه، نود و در میان برنامه های شبکه ۳ یکی از پر طرفدارترین موزیک ویدئو ها شد.

امین قباد هم که امسال کار خوانندگی و داره خیلی جدی می گیره با همراهی هومن جوادی و گرشا قباد و با ترانه ای از علی بحرینی موزیک ویدئویی به نام (ایرانمی) را منتشر کردند. گفتی است که تولید این کار ۴ ماه طول کشیده و این موزیک به سفارش سازمان صدا و سیما ساخته شده و بیشتر هم از شبکه ورزش پخش شده است.

مهدی شکوهی، حامد طاها و حامد محضر نیا با دکلمه عبدالله روا  (بچه های ایران) و منتشر کردند که به قول خودشون این کار هم به سفارش مرکز موسیقی صدا و سیما بوده عبدالله روا هم که تو این کار دکلمه خوانده خودش تاکید کرده که: (خواننده نشدما فقط یه تیکه از شعر خودم و فریدون مشیری و دکلمه کردم!)

تو این شور و هیجان که کی چی خونده؟! همگی دنبال اسم های آشنا هستیم که همیشه حضور پر رنگی در این عرصه دارند هنرمندان نام آشنایی به نام های یغما گلرویی، بهروز صفاریان که قطعاً نباید جاشون تو این موقیعیت خالی باشه! این دو نفر هم آثارشون و به دست مازیار عطاریان سپردند و موسیقی به نام (توپ سفید) و منتشر کردند که البته شد تیتراژ برنامه اصلی جام جهانی که اسمش (بیست هیجده) است!

خب تب و تاب انتشار موسیقی برای جام جهانی تا قبل از اولین بازی ایران که  با مراکش بود همچنان ادامه داشت و رستاک حلاج هم تنها چند ساعت مانده به بازی ایران و مراکش (هوادار) را منتشر کرد! خیلی ها از انتشار همچنین موزیکی از خواننده عاشقانه خوانی مثل رستاک تعجب کردند اما این اهنگ بر دل هواداران (هوادار) بد جور نشست!

خب بمب انرژی هم تو این جام جهانی بیکار نبود و واسه برنامه زابیواکا که یه برنامه اینترنتی هست و از شبکه اینترنتی آیو اسپرت پخش می شه یه کار هیجان انگیز به نام (ایران) پخش کرده! این اهنگ موقعی پخش شد که دیگه فکر نمی کردیم اهنگ جدیدی هم قراره که پخش بشه اینم بگیم که امید حاجیلی این کار و تو سه روز اماده کرده و گروهش تو این سه روز برای انتشار این اثر خیلی زحمت کشیدند.

البته این و هم بگیم که هنرمندایی که داخل کشور نبودن هم خیلی تلاش کردند که زحمت اونا هم از چشم مردم پوشیده نیست و این حواشی که این همه خرج برای سرود تیم ملی شد و آخرش بازیکن های تیم ملی با یه آهنگ لس انجلسی که برای جام جهانی ۲۰۱۴ ساخته شده بود شادی کردند هم بماند!

WhatsApp Image 2018-06-17 at 10.52.05

Leave a Reply

Your email address will not be published.