موسیقی ایده آل – دلارام بهرامپور : مهران هادیان ترانه سرایی که این روزها شناخته تر شده و نامش بر سر زبانها افتاده و تا کنون دوکتاب با نام های "نا خود آگاه منی تو " و "طهرانو عاشق میکنم " از او به چاپ رسیده است .
حال به بهانه ی ترانه ی " میترسم " که توسط بابک جهانبخش در آلبوم "حالم خوبه " – که به تازگی منتشر شده است – به اجرا در آمده است ،  با او به گفتگو نشستیم.

– مصاحبه را با این سوال شروع میکنیم ؛ اصلا چرا ترانه سرایی؟
چون تنها چیزی هست که
به واسطه ی آن روحم به آرامش میرسد .

– اگر ترانه سرا نمیشدید چه حرفه ای را پیش میگرفتید ؟
بجای ترانه که هیچی و اگر قرار بود حرفه ای هم در پیش باشه بازهم ترانه جای خودشو داشت .

– مسبب حضور شما در جایگاه امروزی چه کسی بوده ؟
راستش به این سوال نمیتوانم کلی جواب دهم اما قطعا مسبب هر آدمی در هرجایگاهی خداست .
ببینید من از ابتدا با چاپ کتاب شروع کردم یعنی از همان روز اول مینوشتم و میفرستادم برای شورای شعر وزارت ارشاد که خوانده و دیده شود و در واقع سطح کار بررسی شود که بعد به چاپ برسد  اما اگر منظورتان جایگاه فعلی هست که قطعا بابک جهانبخش.

–  صحبت از بابک جهانبخش شد برویم سراغ ترانه ی طهران ؛ برایمان از چگونگی شکل گیری این همکاری بگویید.
راستش صحبت های اولیه ی من با بابک حدود یکسال و نیم پیش انجام شد ولی خوب این اتفاق نیفتاد تا تقریبا دی ماه سال ۹۳ که من کتاب اولم را به دست آقای خانزاده رساندم و ایشان به دست بابک رسانده بودند٬ که اولین ترانه اش کاری بود به نام بانوی رویا که در واقع نسخه ی اصلی همین ترانه ی طهران بود و یک شب بابک با من نماس گرفت که روی این ترانه کار کنیم همان موقع دیگر شروع کردیم به انجام یکسری تغییرات و به این نتیجه رسیدیم که نامش را به طهران تغییر دهیم و در نهایت منجر شد به اینکه مرداد ماه ۹۴ اینکار منتشر شد.

– وهمکاری جدیدتان " میترسم" که به تازگی منتشر شده ؛ آن هم همین روند برایش طی شد یا متفاوت بود ؟
نه خوب میترسم کاملا متفاوت بود . بعد از همکاری اولمان دیگه هر ترانه ای را که مینوشتم اول از همه برای بابک میفرستادم حتی قبل از اینکه ترانه ام جایی ثبت شود . در واقع یک رابطه ی کاملا برادرانه و میترسم هم یکی از همین کارها بود که بابک آن را خواند و خوشش آمده بود و کم کم روی آن کار کردیم و راجب بهش صحبت کردیم و یکسری تغییرات و و کم و زیاد کردن ها ٬ آبان ماه۹۴ کار ترانه رو به اتمام رسوندیم و نهایتا به اینجا رسید و دیروز منتشر شد .

– این آهنگ دیروز در آلبوم "حالم خوبه"  منتشر شده شما چه حسی نسبت به آن دارید؟ فکر میکنید آن چیزی شد که میخواستید ؟
در مورد آن چیزی که من میخواستم ؟ فقط میتوانم بگویم بابک همیشه بهتر از آن چیزیست که من در ذهنم تصور میکنم ؛ از نتیجه ٬ این اتفاق دقیقا برای میترسم افتاد و من میدانستم که خوب میشود اما فکر نمیگردم انقدر زیاد .

– با این صحبت ها که اشاره کردید بابک جهانبخش مثل برادرتان است و حتی کتاب تان را هم بعد از مادرتان به بابک جهانبخش تقدیم کردید ؛ برداشت من این است که قطعا انتخاب اسم "طهرانو عاشق میکنم" برای کتاب دومتان بی ربط به بابک جهانبخش نبوده درست است ؟
بله کاملا بخاطر بابک بود.

– دقیقا چرا ؟ فقط صرف علاقتان به ایشان ؟
فقط صرف علاقه ی من به بابک فقط.

– یعنی موقع انتخاب اسم کتاب به این فکر نمیکردید که اگر اسم کتاب مرتبط با بابک جهانبخش باشد شاید بتواند به فروش آن کمک کند ؟
نه هرگز

– خودتان از بین ترانه هایی که گفتید کدام را بیشتر دوست دارید ؟
از بین کارهایی که برای بابک گفتم قطعا میترسم اما از بین کل ترانه هام  واقعیت این است که هرچقدر زمان میگذرد کارها پخنه تر میشوند و طبیعی است که من کارهایی را که در حال حاضر برای کتاب سومم که هنوز چاپ نشده گفتم را خیلی بیشتر از بقیه ی کارهای قبلیم دوست دارم ولی در کل ترانه ی "متهم " در کتاب " طهرانو عاشق میکنم " را جور دیگری دوست دارم.

– کتاب سوم ؟  کی باید منتظر انتشارش باشیم ؟
فکر میکنم اگر خدا بخواد و همه ی کارها طبق روال پیش برود و اتفاق عجیبی پیش نیاید برای نمایشگاه کتاب سال آینده آماده خواهد شد.

– ترانه ای در کتاب دومتان هست با عنوان " برای بابک" ؛ درباره ی آن هم برایمان توضیح دهید .
یک شب تا صبح بیدار بودم یعنی از ساعت ۱۱ شب شروع کردم تا ۷ صبح با دقت خیلی زیادی پنج تا از معروف ترین و محبوب ترین اهنگ های بابک رو ریز به ریز گوش کردم و این ترانه رو نوشتم ؛ آهنگ های : چی شده ٬ دوست دارم ٬ منوبارون ٬ فراموش کردم و تاحالا شده . بلافاصله بعد از اتمامش برای بابک این ترانه رو فرستادم و در واقع عاشقانه هایی بود از بابک که سال ها با آن ها زندگی کردم و دوست داشتم خیلی حس قشنگی بود.

– و ری اکشن بابک جهانبخش چی بود؟
همون موقع پیامم را جواب داد و خیلی هیجان زده شد و برایش ارزشمند بود.

– و حرف آخر ؟
دوست دارم خیلی کوتاه بگویم و از آن بگذرم ؛ ببینید من اگر که یک ترانه سرای جوان تر از خودم و تازه کار تر از خودم را ببینم که دارد کار میکند٬ همیشه ی همیشه از او حمایت میکنم و سعی میکنم که فقط و فقط انرژی مثبت برای او باشم و این حرف من کاملا مصداقش مردمی هستند که با من در ارتباط هستند و خدای من و مردم شاهد هستند که هرکسی در هر جایگاهی هر مشورتی از من خواسته به هر شکلی که بوده تا جایی که توانستم و زمانم اجازه داده و از من بر آمده جواب دادم و با آن ها
سر ترانه هایی که برایم میفرستادن و مینوشتند بحث کردم  . امیدوارم که یک روزی برسد تا همه چنین دیدگاهی داشته باشند ؛ حالا در حیطه ی کاری خودم و زمینه ی ترانه عرض میکنم که امیدوارم روزی برسد که هیچکس این احساس را نداشته باشد که دیگری دارد جای او را میگیرد و همه دوست داشته باشند که پیشرفت هم دیگر را ببینند و در آخر از مردم تشکر میکنم و خدارو شکر میکنم که انقدر فراتر از حد و اندازه ی لیاقت من بهم لطف دارند وبخاطرم رونمایی کتابم می آیند و حمایتم میکنند.

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

Leave a Reply

Your email address will not be published.