موسیقی ایده ال-زهره ابوالقاسم : کارگاه ترانه بابک صحرایی در روز ۱۹ فروردین ۹۵ با حضور (بابک جهانبخش) برگزار شد. در ابتدای جلسه بابک صحرایی بابک جهانبخش را یک اتفاق خیلی خوب در عرصه موسیقی دانست به دلیل اینکه ترانه های با کیفیت بالا را با اهنگ سازی و اجرای درست به ماندگاری بالا رسانده و این مسیله را اتفاق ارزشمندی میداند در ادامه صحبت های بابک صحرایی در مورد بابک جهانبخش به این نکته اشاره کرد که ایشان خواننده موفقی هستند که از اقشار مختلف جامعه مخاطب دارند و تا به امروز کارهای بابک جهانبخش هم ارزش هنری بالایی داشته و هم فروش خوبی داشته وی اضافه کرد تا قبل از  خواننده هایی نظیر بابک جهانبخش بین ترانه خوب و ترانه موفق و خواننده خوب و خواننده موفق فاصله بسیاری وجود داشت.
در ادامه ،اعضای کارگاهی جلسه شروع به ترانه خوانی کردند و بابک جهانبخش درباره ترانه های امروز و ترانه سرایان امروزی چنین گفت:
ترانه باید به گونه ای خاص باشد که مخاطب تا مدت ها درگیر کار باشد حس ترانه سرا بسیار زیبا و قابل احترام است  اما باید ترانه ویژگی های خاص خودش را داشته باشد تا بازخورد خوبی از ان گرفته شود. ترانه را نباید خاص به موضوعات (عشقی) بدانیم و باید به موضوعات اجتماعی نیز توجه کنیم. وی در مورد اهنگ هایی که اخیرا منتشر شده و مورد استقبال عموم مردم قرا. گرفته گفت: این روزها با توجه به اهنگ های اخیر منتشر شده نظیر (ماه و ماهی) حجت اشرف زاده، (خداحافظی تلخ) محسن چاووشی که  اتفاق خیلی خیلی خوبی در موسیقی هستند گفت باید این مسیله را بدانیم که بازخورد اجرای (شعر-غزل) در موسیقی به شدت بالا رفته و این روزها مردم از کارهای کلاسیک که حالت نوستالژی بیشتری دارد استقبال بیشتری می کنند.
دیگر میهمانان کارگاه ترانه بابک صحرایی امیر عباس حسن زاده، بابک وزیری، حامد صوفی پور، محمد رضا رهنما، علی اعظمی و محمد محمدی بودند.

در ادامه تصاویری از این کارگاه را از نگاه دوربین « نرگس مطیع » مشاهده می نمایید.

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

Leave a Reply

Your email address will not be published.