موسیقی ایده آل : بیست و نهم مرداد تالار وحدت میزبان کنسرت ویولن امین غفاری بود. در این کنسرت امین غفاری به همراه گروه‌اش روی صحنه رفت و مخاطبان موسیقی کلاسیک اجرایی از موسیقی فیلم‌های مطرح و موسیقی کلاسیک را به تماشا نشستند.

در این کنسرت نوید شعبان زاده (ویولن یک)، امین عطایی (ویولن دو)، دانیال جورابچی (ویولا)، هستی سپاسی (ویولن‌سل)، محمدصادق فرزانه (کنترباس و گیتار)، حسین محمدی (گیتار)، همایون آرام فر (پیانو و سازهای الکترونیک)، ماه‌سیما فلاحی (فلوت)، سحر شاطری (ادوات کوبه‌ای) به سرپرستی امین غفاری (سولیست ویولن) به اجرا پرداختند.

اثری از جیمز هونر نخستین قطعه این کنسرت کلاسیک بود که توسط غفاری و گروه‌اش برای حاضران اجرا شد. «زورو» هم‌زمان با شروع نوازندگی امین غفاری به‌عنوان سولیست و پخش تصاویری از فیلم سینمایی زورو به اجرا درآمد. این قطعه با فضایی که ایجاد کرد توانست از همان ابتدا مخاطب را با خود همراه کند.

امین غفاری پس از این قطعه از حضور مخاطبان ابراز خرسندی کرد و قطعه بعدی را به پدر و مادر خود تقدیم کرد. در بخش دیگری از این برنامه اثر «لیبسلاید» ساخته فریتز کرایسلر انتخاب شده بود که به وسیله سازهای ویولن و پیانو به اجرا در آمد. قطعه بعدی که «هری پاتر» نام داشت، نواخته شد که از همان ابتدای قطعه حاضران را به شوق آورد. تصاویر فیلم هری پاتر در پس‌زمینه به خاطره‌انگیزی این قطعه کمک کرد و حاضران را به گذشته برد.

اثری از آثار انیو موریکونه انتخاب بعدی بود. در «سینما پارادیزو» گروه با امین غفاری همراه شد و این قطعه آرام فضای سالن را تغییر داد و همه را برای شنیدن قطعه بعدی که اثری از باخ بود آماده کرد. در ادامه «ایر» با پخش تصاویری از آسمان نواخته شد. «پرلود و آلگرو» به‌عنوان آخرین قطعه بخش نخست، پس از «ایر» اجرا شد.

بخش دوم کنسرت با اثری از رامین جوادی آغازشد؛ «بازی تاج‌وتخت» شروعی پرشور برای بخش دوم محسوب می‌شد. در ادامه اثر «شاکن» همچنین «ویتالی» ساخته‌جیمز هورنر، «شجاع دل»، «دزدان دریای کاراییب» از هانس زیمر ، «والس بهار» ساخته‌ امین غفاری و «چارداش» به اجرا درآمد.

45

انتهای خبر /

Leave a Reply

Your email address will not be published.