موسیقی ایده آل : نشستی با عنوان «ضیافت شعر و هنر» به منظور رونمایی از مجموعه شعر «بارانی‌ام» به قلم “سیامک نوری” در روز شانزدهم بهمن‌ماه در تالار سیروس صابر واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با اجرای “آتنا باقری” برگزار شد.
در این نشست صمیمانه که با همکاری انجمن اتاق آبی البرز و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز صورت گرفت، میهمانان ویژه‌ای از جمله “آقای خیلدار(مشاور معاون پارلمانی وزیر ارشاد و مشاور فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج)٬ خانم زنگنه(کارشناس فرهنگی معاونت فرهنگی و مطبوعاتی اداره ارشاد استان البرز)، خانم شیرمحمدی (رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان فردیس)، آقای علیرضا افشار(عضو شورای شهر مشکین دشت)، آقای محسن انصاری(نایب رئیس مجمع ملی جوانان کشور)، خانم همدانی(معاون مقطع متوسطه ناحیه یک کرج)، استاد روحانی(رئیس انجمن خوشنویسان)، آقای فروزنده(شهردار سابق مشکین‌دشت)” حضور داشتند.
در ابتدای این مراسم پس از قرائت کلام الله مجید و خواندن سرود ملی ایران، نماهنگی از سروده‌های “سیامک نوری” پخش شد.
سپس ویدیو کلیپی از دانش‌آموزان “سیامک نوری” این معلم مهربان بر روی پرده رفت.
در ادامه آقایان “علی حیدری(پویا)، داوود سوران، خلیل جوادی و حمید چشم‌آور” شعر خواندند.
آقای “مهراب رجبی” با دعوت مجری پشت تریبون رفت و در قسمتی از سخنان خود گفت: «باید از کتاب‌ها پرده‌برداری کنیم و این پرده را روی مواد مخدر بیندازیم.» و سپس یک غزل از سعدی خواند.
“آتنا باقری” مجری جلسه از “دکتر رشید کاکاوند” با عناوین پژوهشگر ادبیات، مدرس دانشگاه، شاعر و مجری رادیو و تلویزیون نام برد و از ایشان دعوت کرد که روی صحنه برود.
“دکتر رشید کاکاوند” گفت: «انسان امروز نمی‌تواند تنها در یک بعد رشد کند، بلکه باید با همه مقولات جهان امروز آشنا باشد. نقاشی که شعر می‌گوید، زبانی علاوه بر واژه‌ها دارد و با زبان رنگ‌ها آشناست. همیشه یه یاد داشته باشید اگر قلم به دست گرفتید و نوشتید شاید لازم باشد قلم‌موی نقاشی هم در دست بگیرید، شاید لازم باشد مضراب موسیقی هم در دست بگیرید.»
ایشان در ادامه سخنان خود افزود: «”سیامک نوری” انسانی متعادل، نجیب و دوست‌داشتنی است. او در شعرهایش به تعریف اصلی غزل بازگشت کرده است. نگاه عاشقانه، رمانتیک و احساس‌مدار را در غزل‌هایش حفظ کرده و زبانی نرم دارد.»
در بخشی از جلسه “رضا محمد‌زاده” از بوشهر به همراه “صدف فرهنگ” تئاتری با مفهوم «هنر مثل پیرزنی است که در حال زایل شدن است و کمتر به آن توجه می‌شود، باید بیشتر به آن پرداخته شود» را نمایش دادند.
آقایان “علیرضا راهب، هادی خوانساری، خانم زهرا نادری، آقای مهدی شورگشتی(رئیس انجمن ادبی اتاق آبی البرز) و آقای هرمز علی‌پور” برای حاضرین شعر خواندند.
از طرف «انجمن ادبی اتاق آبی البرز» لوح تقدیری به پاس زحمات معنوی و مادی همیشگی “سیامک نوری” به ایشان اهدا شد.
“سیامک نوری” این هنرمند تمام‌عیار در عرصه شعر و نقاشی پشت تریبون رفت و بعد از خواندن یکی از غزل‌های خود گفت: «چرا کسی که شاعر است، بزرگان و اساتید هنر تئاتر شهر خود را نمی‌شناسد؛ چرا کسی که بازیگر تئاتر است، بزرگان و اساتید هنر نقاشی شهر خود را نمی‌شناسد. ما این جلسه را رقم زدیم تا سرآغازی باشد برای آشتی هنرها؛ و امیدوارم که این شروع، ادامه و انجام پیدا کند.» “سیامک نوری” پدر را استاد خود معرفی کرد و با دعوت ایشان روی صحنه، با فروتنی تمام به پای ایشان افتاد و اشک اشتیاق بر صورت تماشاچیان نشاند.
“مهدی اصل زعیم” (مشاور استاندار البرز) به روی صحنه رفت و به ایراد سخنرانی پرداخت.
در اواخر مراسم به رسم یادبود لوح تقدیری به “سیامک نوری” و همچنین تابلوهای فرش به میهمانان ویژه اهدا شد.
در پایان، جشن امضای مجموعه غزل «بارانی‌ام» توسط “سیامک نوری” انجام شد که با استقبال دوستداران شعر و ادب همراه بود.

گزارش: شکوفه محمدی منش

۲ Responses

  1. Elnaz

    عالی بود اقای نوری براتون همواره ارزوی پله های بلند معرفت و پیشرفت ها رو ارزو دارم من دورا دور شما رو تشویق می کردم با أین نبودم خوشحالم أین همه سال شما رو می شناسم و هنرشما شمارو به خودتون و مردمتون نزدیک و نزدیک تر کرده و بالعکس رستگار باشین و پرلبخند

    پاسخ دادن
  2. Elnaz

    ارزو دارم کتابتون رو با امضا و قلم خودتون إز دستانتون بگیرم امیدوارم بتونم به زودی در جلسات انجمن ببینمتون مؤید باشید
    الناز شجاعی

    پاسخ دادن

Leave a Reply

Your email address will not be published.