موسیقی ایده آل : نشست خبری کنسرت علی تفرشی ۷ اذر ماه در تالار وحدت برگزار شد.

علی تفرشی خواننده نسل اول موسیقی پاپ بعد انقلاب  که در سبک موسیقی تلفیقی کار میکند قرار است ۱۵ اذر ماه به روی صحنه تالار وحدت برود.

در ابتدای این نشست علی تفرشی در رابطه با موسیقی که کار می کند صحبت کرد و گفت: ما موسیقی خودمان را انجام میدهیم و اهل آرتیست بازی نیستیم.

من آخرین اجرایم در غالب موسیقی تلفیقی، برمیگردد به سال ۸۷ با همین گروه که اسمش را ایده گذاشته بودیم و آن سال هم توانستیم مقام اول را کسب کنیم، بعد از آن کنسرتی برگزار نکردیم تا اینکه تصمیم گرفتیم آلبومی را تولید کنیم که نام او شبت خوش باد من رفتم نام گرفت و مبنا این آلبوم موسیقی تلفیقی می باشد.

وی در ادامه صحبت هایش کنایه ای به موسیقی تلفیقی امروز زد و گفت: موسیقی تلفیقی که امروز میشنویم اگر یک ساز سنتی در آن کار شده باشد می گویند این موسیقی تلفیقی است که اینطور نمی باشد اما موسیقی که ما در آلبوم کار کردیم کاملا تلفیقی است و ساز ها و دستگاه های موسیقی تلفیقی در این آلبوم کاملا رعایت شده و از اشعار شاعران بزرگی همچون مولانا، عطار، سعدی، ابتهاج و عراقی استفاده شده است.

وی درباره اینکه تصمیم به اجرای کنسرت این آلبوم گرفته است گفت:‌ بعد از انتشار این آلبوم مدتی گذشت تا تصمیم گرفتیم کنسرتی برگزار کنیم، البته برای من سخت بود چرا که از این نوع موسیقی استقبال نمی شود و موسیقی های دیگری به گوش میرسد، موسیقی هایی که دیگر صدای خواننده ملاک نیست و مهم تنظیم و ملودی می باشد، زمانی مهم بود صدای خواننده ها چه ملاکی باید داشه باشد.

تفرشی در پاسخ به سوال خبرنگار این رسانه که درباره چرا این نوع موسیقی را انتخاب کرده اید با اینکه از این نوع موسیقی نمیشود پول دراورد چرا که مخاطبین موسیقی مصرفی میپسندد گفت: من دانش آموخته هنرستان موسیقی هستم و در آنجا ساز تخصصی که انتخاب کردم ساز کمانچه و فضایی که انتخاب کردم کاملا فضای سنتی بود. بنا براین دغدغه و گرایش به سمت این نوع موسیقی را داشتم اما بعد ها در ژانر های مختلف آهنگ ساختم و تنظیم کردم.

اما در درجه اول این نوع موسیقی را دوست دارم و بعد ها فهمیدم نباید به بازار نگاه کنم هر کسی کار هنری انجام میدهد باید تفکرات خود اش را داشته باشد و در مرحله بعد جامعه انتخاب میکند که چه چیزی را بپسندد.

تفرشی در ادامه صحبت هایش اضافه کرد: موسیقی مرز نمیشناسد و من تمام ژانر های موسیقی را گوش میدهم، شاید قبل از انقلاب موسیقی پاپ ما ایرانی تر بود اما بعد ها به دلیل موسیقی در دسترس خارج کشور و اینترنت موسیقی پاپ ضربه خورد و اشخاصی که این نوع موسیقی را کار میکنند موسیقی علمی را نمیشناسند و با دستگاه های دم دستی کار میکنند در صورتی که در موسیقی دم دستی آهنگساز تعرف دارد.

علی تفرشی در پایان صحبت هایش گفت: اگر کلام را از موسیقی ترکی بگیرید و گوش دهید متوجه میشوید که این موسیقی، موسیقی ترکی می باشد اما اگر کلام را از یک کار ایرانی بگیرید دیگر متوجه نمیشوید این موسقی برای کدام کشور میباشد.

در ادامه تصاویری از این کنسرت را از نگاه دوربین « نسیم خسروانی » مشاهده می نمایید.

انتهای خبر / 

Leave a Reply

Your email address will not be published.