موسیقی ایده آل – رویا صبح صدق : ٢١ شهریورماه مراسم نشست ویژه خبرى درام کلینیک با حضور هنرمند جوان دو رگه اى که از مادر فرانسوى  و پدر ایرانى تبار در سال ١٩٩٩ در پاریس متولد شده است و در سال ٢٠٠۴ میلادى چهره مطرحى در مجله NAMM و همچنین در دیگر مجلات آمریکایى ماننده درامز مگزین علاوه بر عکس ،مقالاتى در مورد درامز ارائه داده است،این هنرمند جوان و نابغه عمده هنر نواختن درامز را به صورت خودآموز فراگرفته است و نزد اساتیدى مانند «استیون مروآریوناسپیرز»آموزه هاى خود را تکمیل کرده است.این نشست با حضور «آنتوان فدوى» و«علیرضا طباطبایی» و روابط عمومى محترم موسسه سرنا جناب آقاى«ایران نژاد» در سالن سرنا برگزار شد .

در ادامه این مراسم آقاى طباطبایى ضمن خوش آمدگویى به حضار در مورد آنتوان این پسر نابغه و جوان بیشتر توضیح دادند : « ایشان به دلیل محصل بودن در سه ماه سال کل دوره یک سال تحصیل خود را گذارنده و ٩ ماه بقیه سال را به کل دنیا سفر کرده و درامز مینوازد،آخرین بارى که آنتوان به ایران سفر کرده و از بیشتر شهر هاى کشور دیدن کرده است ١١سال پیش در سال ٢٠٠۴بوده است. آنتوان خیلى به ایرانى بودن خود افتخارمیکند،وی علاوه بر نوازندگى بیشتر ویدیوهایى که از او در یوتیوب دیده میشود تولید و ادیت و آپلودش را خودش انجام داده است،و ورکشاپ هایى که در چند روز گذاشته برگزار شد، در رابطه با همین مبحث هم بود که جوانان با نحوه  گرفتن فیلم و تولید آن در فضاى مجازى که این روزهاهم بسیارى از جوانان کشورمان علاقه وافرى دارند آشنا شوند. در ادامه آقاى طبابایى از آنتوان براى حضور در این ورکشاپ هاو در اختیار گذاشتن اطلاعات خود براى درامرهاى ایرانى  تشکر کردند وهمچنین از استقبالى که از این ورکشاپ ها شده سخن به میان آوردند و افزودند : « این روز ها به دلیل فصل برگزارى پشت سر هم کنسرت ها٩٩٪ از نوازنده هاى درام  خوب مانند آقاى «آرش مقدم» مشغول کار هستندو نتوانستند در این ورکشاپ ها شرکت کنند».همچنین در ادامه نسبت به برگزارى ورکشاپ هاى اینچنینى براى سازهاى دیگر ابراز علاقه کردند و ذکر کردند که با تشکیل این ورکشاپ ها، ایران از نظر فرم تدریس ٣ سالى است که به روز تر شده است.یک ماه پیش مسابقه اى برگزار کردیم به نام فستس ایرانین درامر،که یک برنامه مفرح بود و در حقیقت ما الان میدانیم براى یک سال آینده سریع ترین درامر چه کسى میباشد، این نهمین مراسم گرد همایى میباشد و به زودى ١٠ امین مراسم را اعلام خواهیم کرد،و این ایرانین درامرز علاوه بر اینکه توانسته یک انسجامى بین نوازنده هاى ایرانى ایجاد کند در خارج کشورهم مطرح شده است و تا به حال دو سه مقاله در مجله هاى تخصصى درامز در مورد این که ایرانین درامر با حمایت هاى موسسه سرنا جمعى  خودساخته میباشد  نوشته شده است.

در ادامه مراسم آنتوان فدوى ضمن تشکر از حضار و آقاى علیرضا طباطبایى،رضایت خود را نسبت به برگزاری این ورکشاپ ها اعلام کردند و افزودند که "دوست دارم هرچه زودتر دوباره به ایران بازگردم و این ورکشاپ ها را برگزار کنیم. به درامر هاى جوان ایرانى توصیه میکنم دراین ورکشاپ ها شرکت کنند به دلیل اینکه درامز سازى نیست که هر جایى بشود تمرین کرد و جوانان ایرانى با مشکل تمرین درام در منزل مواجه هستند،در کشورهایى مثل آمریکا که خانه ها را بزرگ میسازند،درامرها راحت تر میتوانند تمرین کنند. در ادامه مراسم،آنتوان در پاسخ به سوالی مبنی بر اهداف پیش روی خود اینگونه پاسخ داد داد که : « هدف این است که با موزیسین های بیشتری کار کنم تا این که روى کار تولیدى فعالیت داشته باشم،تا به حال با شرکت هاى زیادى کار کرده ام،و الان به گرفتن بورسیه و به رفتن به کالج موسیقى فکر میکنم و بیشتر مد نظرم این است که به لس آنجلس نقل مکان کنم»

در ادامه در مورد جزییات و داستان حضورش در صفحات مجله درامز مگزین اینگونه توضیح داد : « دو سال و نیم پیش یک شرکتى براى سرمایه گزارى در پى نوازنده جوان میگشت و به سراغ من آمدند و در راستاى همین موضوع عکس مرا در مجله چاپ کردند و همچنین مقالاتى که نوشته خودم هست در مجله وجود دارد»

آنتوان در رابطه با این پرسش که آیادر کار هنری اش تاثیرى از فرهنگ ایرانى وجود دارد اینگونه پاسخ داد «من فارسى نمیتوانم صحبت کنم ولى زبان فارسى را متوجه میشوم . من فرهنگ ایرانى را خیلى دوست دارم،و در فرانسه در انجمن هاى ایرانى-فرانسوى شرکت میکردم،در دوره کودکى زیاد به ایران آمده ام ولى اینبار بعداز ١١ سال به ایران آمده ام و تصمیم دارم در ماه اکتبر به مدت ٢،٣ هفته باز هم به ایران بیایم و دراین ورکشاپ ها حضور داشته باشم.»

سپس  آنتوان در رابطه با اینکه چنگونه کار خود را آغاز کرده و تکنیک هایى که درنوازندگى به کار میبرد چگونه فراگرفته است اینگونه میگوید : « ۴ سال پیش شروع به یادگیرى خودآموزى درامز کردم و تنها هدفم لذت بردن از درامز زدن بود،و بیشتر به ویدئو هاى نواختن درامز که در سایت یوتیوب وجود داشت دقّت میکردم،و در انجمن ها شرکت چون در انجمن ها منبع دانش مختص به چند شخص میباشد و نزد اساتید مطرح درامز«استیون مر و آریوناسپیرز»آموزش دیده ام.

آنتوان در رابطه با اینکه چه سبک موسیقى را بیشتر دوست دارد اینگونه پاسخ داد که « من همه سبک ها را گوش میدهم ولى به سبک متال علاقه بیشترى دارم و اولین موزیکى که از سبک متال گوش دادم از یک گروه پاپ-راک،زمانى بود که داشتم شیراز را ترک میکردم »

آنتوان در مورد نحوه تمرینات خود اینگونه میگوید که «من در پاریس ساکن یک منزلى هستم در طبقه پنجم و طبیعتاً نواختن درامز با شرایط ایچنینى مشکل است به همین دلیل من در هفته دو ساعت بیشتر تمرین نمیکنم و براى یادگیرى بیشتر و ارتقا کارم با موزیسین ها بیشتر در ارتباط هستم و ساز مینوازم و مهم ترین اتقاقات در راستاى موسیقى از همین روابط  شکل خواهد گرفت»

در ادامه مراسم آنتوان اعتراف کرد که موسیقى ایرانى گوش نداده و با درامرهاى ایرانى آشناییت چندانی ندارد و  آقاى طباطبایى در رابطه با همین موضوع اینگونه بحث را ادامه دانند : « خود درامر هاى ایرانى خیلى کم به موسیقى ایرانى گوش میدهند به دلیل این که در موزیک هاى ایرانى ساز درامز زیاد اکتیو نیست،و سبک متال درام محور تر است. متاسفانه اکثرسبک پاپى که در ایران کار میشود به صورت پروگرام میباشد آن هم بر پایه تخیّلات یک نوازنده کیبور بنا شده،در کنسرت هاى پاپ ایرانى خواننده مسئله اى که برایش مهم است این است که درامرز درامر بزرگ باشد که در عکس ها واضح تر دیده شود و ما اینجا فعالیت میکنیم که این موارد از بین برود.»

در آخر آنتوان احساس خود را در مورد جلسات ورکشاپى که در موسسه سرنا تشکیل شد اینگونه بیان کرد:«اگر من خودم در تهران بودم در این جلسات حتماً شرکت میکردم»

علیرضا طباطبایى اعلام کرد که به مدت سه روز مورخ ٢٠،٢١و٢٢ آبان ماه قرار بر این است که دوره این ورکشاپ ها از یک استاد برجسته درامز آلمانى دعوت به عمل آورده شود.

در ادامه تصاویری از این نشست را از نگاه دوربین « سجاد چلمبری » مشاهده می نمایید.

هیچ گالری انتخاب شده وجود دارد و یا از گالری حذف شده است

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

Leave a Reply

Your email address will not be published.