موسیقی ایده آل – کوروش وفاپور : ناصر چشم آذر موزیسین برجسته و شناخته شده ی موسیقی کشورمان صبح روز جمعه ١۴ اردبیهشت ماه بر عصر حمله قلبی دار فانی را وداع گفت . مراسم تشییع و خاکسپاری این هنرمند بزرگ ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه ١۶ اردیبهشت ماه از مقابل تالار وحدت تهران برگزار خواهد شد.

بیوگرافی ناصر چشم آذر

وی در تاریخ ١٠ دی ماه ١٣٢٩ در شهر اردبیل و درخانواده ای هنردوست و اهل موسیقی چشم به جهان گشود.او در کودکی ساز آکاردئون را انتخاب نمود و در ١٢ سالگی با پدرش ( اسماعیل چشم آذر ) وارد ارکستر آذربایجانی ایران شد. چشم آذر در سن ١٣ سالگی در مقطع دبیرستان جایزه ویژه موسیقی به خاطر نواختن آکاردئون دریافت کرد و در سن ١٧ سالگی رهبری کنسرت در سفارت ایران و عراق را بر عهد گرفت . در ٢٠ سالگی جهت گذراندن دوره جاز به آمریکا مسافرت کرد و پس از بازگشت سرپرستی ارکستر شوی تلویزیونی پرویز غریب افشار را بر عهده گرفت . وی از پیشگامان سازهای الکترونیک در ایران می باشد .

آلبوم های زنده یاد ناصر چشم آذر
تو برقص
شکوفه های ایران
خواهران غریب
شب های تهران
رقص های شادی
باران شادی ٣
باران شادی ٢
باران شادی ١
طلوع عشق
باران عشق

ناصر چشم آذر  ساخت موسیقی فیلم های بسیاری را بر عهده داشت که از جمله آن ها می توان به  هامون ( داریوش مهر جویی ) ، خواهران غریب ( کیومرث پوراحمد ) ، خواب و بیدار (مهدی فخیم زاده ) ، سوپر استار (تهمینه میلانی ) و … اشاره کرد که بیشتر آن ها موفق به دریافت جایزه شده است.

مرحوم چشم آذر قرار بود اردیبهشت ماه سال جاری کنسرت هایی را به تهیه کنندگی رسول ترابی در تالار وحدت تهران اجرا کند

درگذشت این هنرمند بزرگ و گرانقدر را به خانواده چشم آذر و جامعه هنری کشور تسلیت می گوییم.

ON2A2977

Leave a Reply

Your email address will not be published.