موسیقی ایده آل – زهره ابوالقاسم : عصر روز چهارشنبه نهم آذز ماه مراسم رونمایی و جشن امضای کتاب (تهران ۵۷) اثر کاوه آفاق در فروشگاه نشر ثالث برگذار شد.

کاوه آفاق خواننده شناخته شده پاپ و راک کشورمان با گردآوری ترانه هایش و با همراهی انتشارات نگاه نخستین کتاب ترانه راک فارسی را با عنوان (تهران ۵۷) منتشر کرد.

 در این کتاب ۱۷۲ صفحه ای ترانه  هایی از جمله شال، خواب بازی،اتاق آبی، همهمه، تهران ۵۷، غم بی پایان و … به چاب رسیده است.

ساعت شش و سی دقیقه کاوه آفاق در کنار جمعی از هنرمندان، طرفداران و اهالی رسانه از تهران ۵۷ رونمایی کرد و با طرفداران خویش دیدار کرد. در این رونمایی که با استقبال ویژه از سمت طرفداران آفاق روبرو شده بود و جمع کثیری با در دست داشتن کتاب برای امضا به صف شده بودند، پس از گرفتن امضا به درخواست آفاق به روی تابلوی تهران ۵۷ یادگاری نوشتند. همچنین در اثنای مراسم طرفداران آفاق با زمزمه کردن قطعه معروف (َشال) رنگ  تازه ای به مراسم رونمایی و جشن امضا بخشیدند.

این هنرمند هم اکنون در حال تهیه و تولید آلبوم موسیقی خود به نام (شال) می باشد. آفاق در سال گذشته اجراهای  متعدد و موفقی را در تهران برگزار کرده و همچنین وی  قصد دارد پس از انتشار آلبوم خود در شهرستان ها نیز به روی صحنه برود.

کاوه آقاق در قسمت اول مقدمه تهران ۵۷ به مخاطبین خود چنین نوشت:

(در ابتدا و پیش از مطالعه این کتاب ذکر و تشریح چند نکته کوتاه ضروری می نماید. از آنجا که هدف اصلی انتشار این طیف خاص از اشعار و ترانه های نگارنده (کاوه آفاق) آشنایی نسل هنرمندان نسل هوشمند و بی نظیر جوان و نوجوان کنونی ایران کبیر با یکی از شیوه های نا مرسوم در میان ترانه سرایان فارسی است، لذا برخی نکات کتاب شاید برای گروهی عزیزان البته به حق و به علت عدم وجود منابع مطالعاتی مناسب به زبان فارسی نا مفهوم یا نا مانوس باشد. ذکر توضیحاتی درباره این موارد لازم است. سعی بر این شده که برای استفاده و و انتقال اسان مطالب فنی، این شیوه از ترانه سرایی بسیار کوتاه و با زبانی ساده و نه چندان تخصصی تشریح شود تا شاید انگیزه ای برای پژوهش بیشتر درباره این شیوه کارآمد باشد. )

آفاق درپاوشت مقدمه کتابش این نکته را متذکر شد که بدون خواندن مقدمه این کتاب استفاده تخصصی از آن امکان پذیر نخواهد بود.

 در ادامه ترانه شال  یکی از ترانه های پر طرفدار آفاق را با هم می خوانیم.

شال اون شال سرخ تو

موج موج موی تو

نرم ترین حادثه چه زیباست دور روی تو

آفرین به آخرین شاهکار روی تو

توی اوج سادگی چه زیباست اندوه تو

…وای که این واژه ها لالند در پیش تو

آه چه بد زخمیه که فردا کیست هم آغوش تو

آه که این لعنتی این قرص های افسردگی

رنگ به رنگ دوز به دوز به باد داد آرام زندگیم

شال اون شال سرخ تو

موج موج موی تو

نرم ترین حادثه چه زیباست دور روی تو

آفرین به آخرین شاهکار روی تو

توی اوج سادگی چه زیباست اندوه تو

 

در ادامه تصاویری از این مراسم را از نگاه دوربین « سارا شکوهی فرد » مشاهده می نمایید.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.