موسیقی ایده آل – نگین صحرایی : سبحان اکرامی متولد ۲۶فروردین۱۳۶۰ و فرزند اول خانواده است.
از دوران نوجوانی به موسیقی علاقه مند شد و در کنار این علاقه به گویندگی و دوبلاژ نیز گرایش داشت.
بعد از مقطع دبیرستان وارد فعالیت های مطبوعاتی شد، و در عرصه ورزش و هنر به فعالیت پرداخت.دراین میان موسیقی سنتی را نزد استاد کرامت اصلانی آغاز کرد و به پیشنهاد ایشان به سمت موسیقی کلاسیک رفت،یادگیری این سبک از موسیقی را نزد اساتید مختلفی تجربه کرد و در نهایت از محضر استاد محمدرضا صادقی بهره برد.
او با کمک ایشان توانست محدوده ی صدایش را پیدا کند و باتوجه به شفاف و درست بودن نت های بم صدایش روی این بخش سرمایه گذاری کرد.
درسال۸۳ اولین کار سازمانی اش را به سفارش مرکز موسیقی انجام داد و از همان موقع وارد حرفه دوبلاژ و گویندگی شد.
به سرعت در این زمینه پیشرفت کرد و تا به امروز در ۲۵۰کار در مقام مدیر دوبلاژ فعالیت کرده است.و به تازگی در مجموعه هایی نظیر بلک لیست و خانه پوشالی گویندگی و نقش آفرینی داشته است.
در کنار این فعالیت ها کار خبرنگاری موسیقی را نیز انجام می داد تا اینکه با یک گروه سینما_موسیقی آشنا شد که چند خواننده و بازیگر در آن فعالیت میکردند،بعداز مصاحبه با رهبر این گروه به عنوان خواننده اصلی انتخاب شد و چند ماه بعد از این اتفاق به همراه دو خواننده دیگر در اجرای تابستانی کیش بر روی استیج قرار گرفتند که در این اجرا سبحان اکرامی و گروه،هرکدام به صورت جداگانه قطعات خودشان را اجرا کردند و چند قطعه هم به صورت مشترک اجرا شد.
او به شدت اصرار داشت که در فضای مورد علاقه خودش یعنی موسیقی آکوستیک کار کند.
پس از کار کردن با چند آهنگساز در نهایت با سهند مهدی زاده آشنا شد و حدود سه سال پیش ساخت آلبوم “نفس من” را آغاز کردند.
مدتی بعد با عزیز عباسی آشنا شد و یک مثلث کاری شبیه فضای موسیقی دهه۵۰ شکل گرفت
.این گروه سه نفره تصمیم گرفتند که در سازبندی ها خارج از عرف عمل کنند و در هر کار یک ساز را به عنوان ساز محوری قراردادند که این کار باعث تعریف شخصیت جدیدی برای ترانه ها بود.
مرحله میکس این آلبوم نزدیک یکسال زمان برد،با این حال خواننده از میکس نهایی آلبوم حدود ۶۰درصد رضایت داشت.
اباذر ناصری ساخت کلیپ های آلبوم را بر عهده داشت و او با تکنیک حرکت رنگ روی کاغذ کوچک و بعد کشیدن نقاشی و تلفیق این دو باهم استفاده کرد که مورد اقبال تماشاگران قرار گرفت،همچنین علیرضا قادری کار اصلاح رنگ و عنوان بندی کلیپ هارا انجام داد.
ساخت تیزر آلبوم با همراهی چند تن از هنرمندان صورت گرفت که هریک شعری را دکلمه میکردند،این شعرها سروده سبحان اکرامی بود.
پوستر آلبوم را یاشار درفشه و آزاده جوادی طراحی کردند و مراحل صدور مجوز را موسسه محترم ترنم نی طی کرد.
مرحله رونمایی در تاریخ ۲۸آذر۱۳۹۵ در فرهنگسرای نیاوران همزمان با کنسرت این خواننده صورت میگیرد.
سبحان اکرامی علت اجرای کنسرت را آکوستیک بودن فضای کاری اش عنوان کرد و گفت فضای زنده احتیاج به میکس متفاوت و خواننده ای دارد که بتواند به صورت زنده قطعات را اجرا کند این راهم به صحبتهایش افزود که خواننده ها باید توان اجرای کارهارا بلافاصله پس از انتشار آلبوم را داشته باشند و ما اکنون آمادگی اجرای موسیقی و نشان دادن قابلیت های گروه را داریم.
عماد جلال زاده رهبر گروه،یاسر ساکی مهر پیانو،محسن مهاجر سازدهنی،حسن فراهانی ترومپت،مهرداد حامدی گیتار باس به عنوان نوازنده در این کنسرت حضور دارند.
این خواننده راجع به برنامه های آتی اش عنوان کرد:((در نظر داریم کنسرت های بیشتری را حتی در شهرستانها داشته باشیم.
همچنین صحبتهایی را در مورد ارائه نوع موسیقی مان در چند کشور از جمله سوییس و اتریش داشتیم که به امید خدا بتوانیم در سال آینده در این کشورها کنسرت برگزار کنیم.
سعی داریم ساخت آلبوم دوم را هم آغاز کنیم،آلبومی که برگرفته از تجربیات آلبوم اول است و امید است در فاز دوم بتوانیم با قدرت بیشتر و موسیقی بهتر در خدمت مردم باشیم.))

Sobhan Concert Poster insta

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

Leave a Reply

Your email address will not be published.