موسیقی ایده آل – حسین آسترکی: شب موسیقی فیلم های مسعود کیمیایی به خوانندگی رضا یزدانی  و با گروه ارکستر سمفونیک به رهبری بهزاد عبدی مثل تمام اجراهای رضا یزدانی ، اجرایی بی نظیر و شبی به یاد ماندنی برای طرفدارانش خلق کرد و برگی دیگر در آلبوم افتخاراتش افزود و به همگان ثابت کرد وی همچنان خاص ترین خواننده ایران است .
این کنسرت که پیوند اهالی موسیقی با سینما بود ، اولین اجرای موسیقی متن فیلم های مسعود کیمیایی  با گروه ارکستر سمفونیک و به خوانندگی رضا صادقی با میهمانان ویژه و سوپراستاران بزرگ سینما و موسیقی ( مسعود کیمیایی و یغما گلرویی ) برگزار شد .
این کنسرت بی نظیر که به همت شرکت گلچین آوای شرق به مدیریت علی شجایی در یک سانس در سالن بزرگ وزارت کشور که با استقبال بی نظیر و پرشور طرفداران رضا یزدانی و مسعود کیمیایی مواجه شد و با وقف کمی که برای تبلیغ و فروش بلیط این کنسرت بود سالن چهار هزار نفره وزارت کشور تقریبا صندلی خالی وجود نداشت . 
در بخش اول کنسرت برجسته ترین موسیقی فیلم های بعد از انقلاب مسعود کیمیایی اجرا شد. موسیقی فیلم «تیغ و ابریشم» ساخته زنده یاد «گیتی پاشایی» و «مرسدس» ساخته زنده یاد «بابک بیات»، نکته قابل توجه حضور یادگار بابک بیات یعنی «باربد بیات» در ارکستر بود. حضور این آهنگساز و نوازنده برجسته هورن باعث شده بود که تمامی قطعات فیلم «مرسدس» را خود برای ارکستر تنظیم کند.
ر یکی از قطعات موسیقی فیلم مرسدس «باربد بیات» به همراه «علی بیرنگ» نوازنده پیانو به عنوان نوازنده سولو ارکستر را همراهی کردند.
در این بخش از کنسرت به نظر نگارنده دراماتیک ترین موسیقی فیلم های مسعود کیمیایی ساخته بابک بیات برای فیلم سینمایی مرسدس اجرا شد 
در ادامه با ورود «رضا یزدانی» قطعات «رئیس» و «حکم» اجرا شد. وی بعد از اجرای قطعه « لاله زار» از فیلم سینمایی «حکم» به تماشاگران گفت: بیش از ۱۰ سال است که از ساخت این فیلم می گذرد و تمام خاطرات گذشته امشب برای من زنده شد. خوب یادم است روزی که مشغول ضبط این قطعه بودیم مسعود کیمیایی در استودیو بود و خوانندگی من را کارگردانی می کرد. او به من می گفت طوری بخوان که انگار گلوله خوردی و من امشب طوری خواندم که انگار گلوله خوردم.
بخش دوم کنسرت که با یک تنفس بیست دقیقه ای آغاز و قطعاتی از فیلم سینمایی «متروپل» آخرین اثر اکران شده مسعود کیمیایی اجرا شد.
در انتها از مسعود کیمیایی دعوت شد تا مطالبی را در شب خاطره های موسیقی فیلم هایش عنوان کند. وی در ابتدا گفت: درود به این همه شعف، شعور، حس و زیبایی، برای اولین بار است که موسیقی فیلم به صورت آزاد اجرا می شود و به نوبه خود چنین اتفاقی کار بسیار سختی است زیرا موسیقی فیلم به عنوان یک جریان جدا از فیلم شنیده نمی شود و تقریبا پس از اکران فیلم فراموش می شود در حالی که موسیقی فیلم یک اثر هنری مجزا است.
وی در انتها خاطر نشان کرد: شب زیبایی برای من بود و من را به یاد لحظه لحظه تولید فیلم هایم انداخت، به یاد لحظات زندگی کردنم انداخت. من هیچ گاه از تعهد و آرمانم جدا نخواهم شد. ارائه کم و زیاد این تفکر دست من نیست. من با این آرمان ها زندگی می کنم و فیلم می سازم.
در انتها ترانه فیلم «حکم» به عنوان بیز شب موسیقی مسعود کیمیایی اجرا شد.
وی ضمن تشکر از بهزاد عبدی، محمدرضا ارباب صادقی ، پولاد کیمیایی ، محمد رحمانیان و یغما گلرویی اذعان داشت واقعاً شب خوبی بود، من را به یاد لحظه‌های فیلم‌هایم انداخت، لحظه‌لحظه‌هایی که با آن‌ها زندگی کردم.
رضا که همیشه در تمام  کنسرت هایش همسر محترم و دختر بانمکش باران میهمانان ویژه اش هستند  میهمانان ویژه ای چون : هوشنگ کلمکانی، پولاد کیمیایی، محمد رحمانیان، اشکان خطیبی، نازنین فراهانی، بیژن بیرنگ، کیوان کثیریان، علی اوجی، ابراهیم شیبانی، جواد طوسی و … داشت. 

در پایان از همکار عزیزمان خانم طاعتی و همکاری خوب شرکت گلچین آوای شرق و عوامل اجرایی سالن وزارت کشور کمال تشکر و قدردانی را داریم . 

هیچ گالری انتخاب شده وجود دارد و یا از گالری حذف شده است

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

Leave a Reply

Your email address will not be published.