موسیقی ایده آل : در عصر روز جمعه ، ۱۵ مرداد ماه،مراسم رونمایى و جشن امضا آلبوم گروه سپنتا تحت عنوان(انعکاس ثانیه ها) واقع در سینما ناجی تبریز، برگزار شد.

این آلبوم که دومین آلبوم از این گروه جوان و جویای نام است ، به گفته سرپرست این گروه نیما عباسی فضایی متفاوت تر نسبت به آلبوم قبلی دارد و سعی شده از ملودیهای فولک آذری نیز در کنار سازهای الکترونیکی استفاده شود.پس از آلبوم “دیدار به وقت جنگل” که اولین اثر گروه سپنتا بود و در سال ۹۲ روانه بازار موسیقی کشور شد، آلبوم “انعکاس ثانیه‌ها” حاصل زحمات شبانه‌روزی دو سالانه گروه است.

ابتدای مراسم با سخنرانی نیما عباسی شروع شد.او به معرفی گروه پرداخت و تاریخچه ۵ ساله اش را شرح داد.عباسی با اشاره به بی‌کلام بودن اثرات گروه سپنتا، گفت: هدف ما در گروه، تلفیق سازهای مختلف با یکدیگر است و در کل، هدف این گروه، انعکاس احساسات فردی انسان در قالب موسیقی است که موسیقی بی‌کلام، دست ما را برای این تلفیق باز کرده است.

سپس آقای غلامرضا میرزازاده، عضو هیئت مدیره انجمن موسیقی آذربایجان‌شرقی به روی سن آمد و از زحمات گروه سپاسگذاری کرد.میرزازاده تأکید کرد: گروه سپنتا علاوه بر این‌که نوازنده‌های قدری دارد، در کار گروهی نیز یک تیم منسجم هستند و امیدوارم وجود چنین گروه‌هایی روز به روز افزایش یابد.وی افزود: یکی از انتقاداتی که به ما وارد می‌شود، در خصوص فروش خوب کنسرت‌های گروه‌‌های تهرانی است که به تبریز می‌آیند و دلیل این‌که گروه‌های بومی در این امر کمتر موفق هستند، به کمبود آلبوم برمی‌گردد و باید گروه‌های تبریزی، به تولید آلبوم روی بیاورند.

شمارش معکوس روی صفحه نمایش پدیدار شد و حضار بی صبرانه منتظر اتمام COUNT DOWN بودند.

مراسم با پخش موزیک ویدئویی از این گروه آغاز شد و مجری برنامه اعلام کرد که مراسم رونمایی را آغاز کنند.شمارش تمام شد و پرده از روی نماد آلوم که به شکل ساعت طراحی شده بود کنار رفت.

با اعلام مجری برنامه دست اندرکاران و همه ی کسانی که در شکل گیری این آلبوم نقش داشتند به روی سن آمدند و امضایی را برای یادگاری روی آلبوم زدند.

مجری بابک نهرین که رییس ستاد نمایش استان است را به سن دعوت کرد که با تشویق شدید حاضران همراه بود.او هم امضایش را روی آلبوم زد و با عکس سلفی اعضای گروه این قسمت هم به پایان رسید.حالا همه چیز آماده بود تا گروه اجرای متفاوتشان را ارائه دهند…

 

اجرا با سولوی نیما عباسی شروع شد و حدود نیم ساعت ادامه یافت.سپس مراسم با تک نوازی باغلامای استاد نوید مثمر ادامه یافت و هارمونی جالبی از سازهای سنتی و مدرن پدید آمد.

گروه به اجرای قطعات مختلف این آلبوم پرداخت و بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

در خصوص برگزاری کنسرت هم سرپرست این گروه در پاسخ به یکی از خبرنگاران گفت: برگزاری کنسرت به طور قطع در برنامه های ما قرار دارد و این منوط به حمایت مردم هنردوست استان است.عباسی گفت: گروه ما در آستانه یک تغییر بزرگ است که این تغییر، شاید اضافه شدن خواننده به مجموعه باشد و انتظار داریم پس از این تغییر، شاهد پیشرفت‌های زیادی در گروه باشیم.

این آلبوم شامل ۱۱ قطعه است و سعی شده که فضاهای متفاوتی در تک تک قطعات وجود داشته باشد و سازبندی‌های گوناگونی نیز داشته باشد؛ در این آلبوم، از سازهای جدیدی مثل پیانو، سینتی‌سایزر، بالابان، نقاره و باغلاما استفاده شده است.

در ادامه عکسهایی از نگاه دوربین بهاره اخروی را مشاهده مینمایید.

انتهای خبر / منبع تخصصی موسیقی ایده آل.

 

_MG_8364 _MG_8366 _MG_8371 _MG_8372 _MG_8379 _MG_8380 _MG_8384 _MG_8389 _MG_8390 _MG_8396 _MG_8397 _MG_8398 _MG_8410 _MG_8411 _MG_8413 _MG_8415 _MG_8418 _MG_8432 _MG_8435 _MG_8440 _MG_8450 _MG_8462 _MG_8486 _MG_8487 _MG_8491 _MG_8497 _MG_8518 _MG_8519 1 2 3 4 6 7 41

Leave a Reply

Your email address will not be published.