موسیقی ایده آل : آئین رونمایی از آلبوم «بزم حریفان» اثر سهیل حُسنوی و شایان ریاحی در استودیوی گالری نَک با حضور عوامل اثر و تنی چند از هنرمندان عرصه‌ی موسیقی برگزار شد. آهنگسازی و نوازندگی ساز سنتور این اثر را «سهیل حسنوی» برعهده گرفته و «شایان ریاحی» در آن سازهای کوبه‌ای نواخته و «سیاوش کامکار»‌ نیز صدابرداری این اثر را انجام داده است.

این برنامه با تکنوازی سنتور سهیل حسنوی آغاز شد و در ادامه با همراهی ِ شایان ریاحی یکی از قطعات آلبوم با نام «حلقه‌ی سماع» به‌صورت زنده اجرا شد که با استقبالِ کسانی که در این مراسم حضور داشتند، انجام شد. «حسنوی» و «ریاحی» در این اثر درباره‌ی روند آهنگسازی و ضبط این اثر صحبت کردند و حسنوی تاثیرِ «سیاوش کامکار» در ارایه‌ی این اثر را بسیار موثر دانست. او به این نکته اشاره کرد که اگر سیاوش کامکار نبود، شاید او به جامعه هنری معرفی نمی‌شد:‌ «این آلبوم تلفیقی از موسیقی ایرانی و موسیقی غیر ایرانی است. ضبط این اثر دو سال زمان برده است و چون سواد استودیویی بالا رفته بهتر از آلبوم قبلی شده است. کسانی که موسیقی بی‌کلام گوش می‌کنند درک عمیقی از موسیقی دارند. آلبوم قبلی ما –تلاطم- آزمون‌وخطا بود ولی در این اثر موسیقایی ریتم نقش مهمی دارد.»‌

در ادامه «شایان ریاحی»‌ نیز همکاری با سهیل حسنوی را اتفاقی دانست که نتیجه‌ی آن آلبومی شده است که در آن دستاوردهای تازه‌ای در ترکیب سازهای کوبه‌ای شکل بگیرد. او همچنین به این مساله اشاره داشت که درنظر دارد نتایجِ این اتفاق را در مسترکلاس‌هایش تعیین کند. در ادامه این نشست «سیاوش کامکار» -نوازنده‌ی سنتور- نیز به حمایت هنرمندان از یکدیگر تاکید و به این مساله اشاره داشت که خوشبختانه در حالِ حاضر درکِ موزیسین‌ها از فعالیتِ هنری بالا رفته است و همین اتفاقات تازه‌ای را در این حوزه شکل داده است.

«میلاد کیایی»‌ -آهنگساز و نوازنده‌ی پیشکسوت سنتور- نیز کیفیت کوک آلبوم و صدابرداری آن را یکی از نقاط قوتِ این اثر تلقی کرد. «پدرام درخشانی» نیز به مشقاتِ تولید آلبوم اشاره و انتشارِ این اثر را ستود.

در بین مهمانانِ هنرمند، نوازندگان سنتور و همچنین سازهای کوبه ای بیشتر به چشم می خوردند . آلبوم بزم حریفان از -امروز- دوشنبه ۲۳ بهمن ۹۶ توسط شرکت پخش جوان در سراسر کشور توزیع خواهد شد

از جمله سنتورنوازان حاضر در این مراسم می توان به پوریا فرجی، محمود نوذری، علی بشردوست، امیر معرف، علی عابدین، کیارش داوودی، سینا شبانپور، علی حکیم، امیرحسین رئوفی، حمید فروزان و پدرام جوادزاده (تریوی سنتور تای )، کیانوش پورحسین، داود غلامی شیرازی و… و از نوازندگان سازهای کوبه ای مرتضی مومنیان، امیرعلی رحمانی، حسین معانی و… اشاره کرد. همچنین پویا کلاهی و علیرضا مهدی زاده (خواننده)، فواد سمیعی (نوازنده تار) و آیدین صادق زاده (گیتار باس) و امیر کاربر و فرهنگ هاشمی (گیتار) و آرش قربانی و رحمان قزوینی (سه تار) احسان کلهر (ویلن) و امین رحیمی (نی) و شاهین صادقیان (کمانچه) و… نیز در این مراسم حضور داشتند‌..

انتهای خبر /

Leave a Reply

Your email address will not be published.